söndag, mars 15, 2009

Fredag- lördag: mest mys

Med pappa Magnus på jobbfest så fixade Frank och jag eget fredagsmys. Vi åkte och handlade efter dagis och Frank fick syn på en smörgåstårta med räkor som han absolut tyckte att vi skulle äta till middag. Sagt och gjort:





Senare på kvällen blev det lite mer gott. Ost och kex till mor och son:



Vi hade det så himla mysigt Frank och jag då vi satt i soffan på fredagskvällen och tittade på Labanfilm och käkade ost o kex (Frank åt mest kex o fikonmarmelad).

***

Lördagen började med att Frank o jag bakade bullar och vilka bullar sen! De blev både fina och goda. Kanelsnurror med lite extra kardemumma i både deg och fyllning, när de kom ut så penslade jag dem med sirap utrört med lite vatten och sedan strösocker blandat med stött kardemumma ovanpå. Det var kanongott, det kommer jag att göra många gånger till. IT CAN NEVER BE TO MUCH KARDEMUMMA, I LOOOOOOOVE!!!!



Med nybakade bullar i en påse tog sedan Frank och jag en förmiddagspromenad upp till slottet där vi hälsade på en snäll och gullig gammal tant som är så förtjust i Frank. Hon fick förstås bullarna.

Lördagen fortsatte sedan med lite handling ( lördagsPEZ till Frank- ett nytt inslag i vårt liv...) och lunch, världens största räksmörgåsar på Erssons fisk i saluhallen i Sickla. Kvällen avslutades som för alla andra, med Melodifestivalen. Adde kom hit och tittade på den tillsammans med oss.

En bra lördag. Jag gillar att vara pigg på helgen och sätta igång med något bak eller liknande tillsammans med lillkillen. Det blir en bra start på dagen! En bra lördag med andra ord.

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG SKITER I MELODIFESTIVALEN & HÖR SEN

:o(

*heterosexuell!*