onsdag, mars 11, 2009

Plugg, snö och Stödebesök

Jag sitter just nu och skriver på ett bibliotek i Sickla, Dieselverkstaden. Här bedriver även Lotta Voltaire ett café som har jättegott fika. Det här goda fikat fick jag i morse avnujta tillsammans med min vän Anna. Hon är mammaledig och vi mötte därför upp på Dieselverkstaden för att starta dagen med en kaffe. Vi satt kvar och pratade ett tag innan hon gick hem och jag bänkade mig vid ett bord i biblioteket för att börja med mina studier.

I sommar har jag bjudit med Anna och hennes son Walter upp till Stöde för en weekend i skogen tillsammans med myggorna, granarna, tallarna och lugnet i pappas egentimrade stuga i Gäddtjärna. Om Walter har tur så ska han även få åka en sväng i vår stora röda traktor, på vår röda fyrhjuling och kanske även ett varv på en sån där mini- fyrhjuling som brorsan säljer. Det blir väl skoj Walter?

Det har snöat ännu mera här i Stockholm och nu ligger det ungefär 1 dm snö på marken utanför vårt hus. Det innebär alltså att det blir pulkaåkning och snöbollskastning som efter-dagis-aktivitet i dag.

Inga kommentarer: