torsdag, februari 19, 2009

Silver, paj och telefonsamtal

Silver till mixstafettlaget- kul. Det kändes nervöst när Bergman skulle åka men han klarade av att hålla ihop det!

Jag har precis satt in en paj i ugnen, bacon och broccoli på dinkelbotten. Till detta en bönsallade på stora vita bönor, grillad inlagd paprika, färsk persilja, olivolja, vitvinsvinäger, salt o pepper- riktigt gott! Jag brukar inte laga såhär avancerad lunchmat men eftersom jag ska jobba i kväll så vill jag ha ngt riktigt i magen och dessutom så får Magnus en fin middag då han kommer hem!

Frank är fortfarande i Falun. Jag brukar ringa och prata med honom två gånger varje dag. I dag skulle de iväg på biblioteket på sagostund 09.30 så jag har inte pratat med min lilla älskling något ännu idag. I går då jag pratade med honom frågade han så söt om jag längtade efter honom lite och om jag älskade honom. På både frågorna svarade jag MYCKET MYCKET MYCKET!! Han svarade med att han älskade mig lite :)

Nu ser pajen klar ut

Ha en bra torsdag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg ut att smaka bra.Ingbert och jag har bara ätit stekt kyckling och Wokgrönsaker men vi blev mätta och det var huvudsaken,när man inte är pigg så vill man inte lägga ork på mat.Kul med silvret dom är så charmiga skidskyttarna verakr vara ett så bra gäng,men det verkar lite tråkigt med så lite publik.Kramar! mamma

Frank och jag sa...

Hej mamma
ja det blev jättegott faktiskt. Finns rester till lunch så det blir bra!

i dag hejar jag på Södergren han är också charmig tycker jag!

KRAM

Anonym sa...

Gud vad gott det låter, nu blir jag nästan hungrig igen! Kan jag få recept på pajen?