tisdag, februari 17, 2009

Sjuka, borta och längtandes

Sitter hemma och skriver på en uppgift, har hållit på ett tag eftersom jag klev upp med Magnus för att titta på skidskyttet 06.00 i morse. Björndalen vann igen, inte mig emot, han verkar vara en schysst och bra kille. Sveriges femteplats var kul och killen superglad- gladare än guldmedaljören- det var härligt att se!

Hemma i Stöde ligger mamma och pappa och är sjuka. Om jag hade bott i närheten skulle jag ha kokat soppa och gått dit och pysslat om dem. Nu kan de pyssla om varandra så bra det går-när den ene fryser så svettas den andre- då kanske de kan värma/kyla varandra. Perfekt!

Frank har jag ännu inte pratat med. Han ringde igår och längtade efter mamma. Jag blev mera glad än ledsen, det kändes så skönt att han längtade efter mig och dessutom kunde uttrycka det. Jag vet att han har det bra hos farmor och farfar men allra bäst det har han det så klart tillsamman med mig, och jag har det bäst tillsamman med honom!

Nu ska jag ringa dit

Inga kommentarer: