torsdag, februari 05, 2009

Matchvikt innan helgen?

I dag efter att jag lämnat Frank på dagis åkte jag direkt på SATS och tränade. Min matchvikt brukar ligga på 61 kg, det har jag vägt så länge jag kan minnas. Jag har ingen våg hemma men på SATS hade de en och jag vägde mig. Resultatet var 5 kilo över matchvikt och sporrade mig att ta i riktigt hårt på gymmet. Jag började med att cykla 1 mil, det tog ca 25 minuter, sedan tränade jag armar och mage för att avsluta med att riktigt ta ut mig på löparbandet i 10 minuter- ja jäklar vad jag sprang. Allt vad jag kunde tills jag inte orkade mera. De andra i gymmet måste tro att jag är knäpp så som jag frustade :) Jag vill känna mig riktigt slut då jag lämnar gymmet och det blir man med min fart på löpbandet. När jag sedan vägde mig visade vågen 65 kilo, minus 1 kilo efter 1.15 minuter på gymmet, det innebär väl att jag borde nå matchvikt på söndag om jag tränar lika hårt varje dag, eller redan imorgon om jag tränar hela förmiddagen ;) ?

Orsak: för mycket sånt här i juletid:


(Julaftonsfika tillsammans med Patrik o Rebekka samt Patriks föräldrar)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du vet väl att om du tränar musklerna så där mycket så kommer du nog att få ny matchvikt, närmare 65 kanske. Det var väl ca 1-1.5 liter svett du gick ner... Muskler väger ju som bekant mer än fett... ;-)
Skämt åsido, skönt att någon håller sig i trim, själv core-tränar jag med DVDn, men Fredrik är nu så rörlig och nyfiken att han vill ha mina skosnören hela tiden, farligt, man vill ju inte trampa på den lille!

Kramkram, Madelene