måndag, februari 09, 2009

Kokhet sängupplevelse inatt också?

Jag vaknade inatt av att det låg ngt väldigt varmt bredvid mig. Det väldigt varma var en liten Frank med feber. Vi har med andra ord varit hemma idag. Frank har inte orkat annat än att sitta i soffan och titta på tv eller att jag har läst för honom. Vi lekte en stund på hans rum men sedan ville han tillbaka under täcket i soffan igen.

Mat ville han inte heller ha, men gärna lite frukt. Han har ätit ett äpple och en tallrik med frysta hallon, samt en liten smörgås och mjölk. Han somnade gott i sin säng efter att jag läst tre böcker om Mamma mu. Snälla mormor hade ju skickat ett paket på posten som vi åkte upp och hämtade, där fanns bland annat två paket till Frank. Ett med en ny Mamma mu bok och ett Mamma mu pussel. Tack tack snälla mormor!

Frank öppnar paket:



Mormor vet precis vilken smak vi har. Här prövar Frank skinnjackan som hon köpt. Den är nästan likadan som pappas- det tycker förstås Frank är extra roligt. Den satt perfekt:



Paketinnehållet:



Hoppas att febern släpper tills imorgon. Det var så synd om honom när han satt här i soffan och ville ha mig bredvid sig hela tiden, huttrandes och svettandes om vartannat. Själv har jag inte heller varit på topp så jag har suttit i soffan tillsammans med min son nästan hela dagen jag också. Förhoppningsvis blir morgondagen lite piggare för oss båda, men en dag såhär är faktiskt också lite mysigt då man kan titta på tv med gott samvete nästan en hel dag.

Inga kommentarer: