måndag, februari 02, 2009

Snacka om bloggspurt- här kommer julen i bilder

Luciafirande på dagis och Frank var tomte:





Nyfriserad julfin pojke som klär sin lilla gran:



Torsdagen den 17 december kom mormor och morfar ner med massor av julklappar och den fina sängen som jag hittat på Blocket och som min snälla pappa målat vit (den var furufärgad innan) Den är 1 meter bred och utdragbar och det är i den som vi myser varje kväll:





Julkakorna som jag bakat plockades förstås fram. Kattis- och- Frank- bakat förstås. Biskvier, Snickerskakor, pepparkakor m. färsk ingefära, lussehjärtan a là Frankie, bondkakor, chokladsnitt, mini-cookies, saffransbullar med mandelmassa:




På kvällen gjorde mamma och jag oss redo för att åka till Globen och gå på Peter Jöbacks julkonsert. Peter Jöbacks julskiva är liksom mammas och min och vi var på hans första julkonsert för flera år sedan och ville givetvis passa på att gå igen eftersom den var så bra då:




Det var lite om december, fortsättning följer med bland annat fjärde advent i Stöde och självaste julafton.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men va lustigt! Tuva har en exakt lika säng, oxå köpt på Blocket...hahaha.
Fast jag har inte lyckats måla min vit än och nu skjuter jag på det lite till, det får bli efter Thailand.
Kram // H

Frank och jag sa...

Hej Helena

Jo jag har sett att det har varit några i omlopp på blocket! Ja, den blev ju så mkt finare vit men man jan ju dra till och måla den i gult eller röd- skulle nog också bli lite coolt. Ja lyckost er som ska till Thailand. Jag har ännu inte varit dit men jag vill, vill vill!!!