söndag, februari 01, 2009

Sen kom Linda och Albin och förgyllde vår tillvaro

I måndags fick vi så på nytt besök av min finaste, finaste kompis Linda och hennes ögonsten Albin.



Albin påminner mycket om Franks sätt att vara då han var 6- månader. Ganska så krävande, väldigt sprallig, och söt, förstås. Jag har pussat och gosat på lille Albin och nu längtar man liksom efter att ha en sån liten själv. Undrar just vilken affär de går att köpa på? En liten Havanna eller Albin, någon som vet?

Linda hälsade först på Therese Malmström och hennes Edith (5 månader) som bor i Gröndal, Sthlm. På eftermiddagen kom hon hit och sedan var hon bara min! På tisdagen var vi i Sickla köpkvarter och käkade en efterlängtad lunchbuffé på goda restaurang Minh. Lille Albin skötte sig exemplariskt och sov då mammorna ville shoppa och vaknade i lagom till till buffén (som han givetvis inte fick smaka) (bild finns på mobilbloggen).

Linda skrev på sin blogg att jag bjudit på så god mat under tiden hon var här. Tackar tackar för det. Här finns recepten som du ville ha Linda: Fiskgratäng med tomat och örter samt Jamie Olivers spagetti med räkor och ruccola. Hoppas att Arvid gillar det!

Jag vet att jag ser ut som crap men jag måste ju lägga ut några bilder på mig o Albin också, samt Frank och lillkillen:





Förutom att shoppa och äta mat så pratade vi mest. Även fast pratet numera blir avbrutet av barnskrik, barnmat, barnlek, pusselbyggande, sångstunder, toalettbesök, bajsblöjor m.m, men sådant är föräldralivet och är man bara införstådd i det så går det bra ändå! Våra nattliga pratstunder har dock förkortats drastiskt men det får vi ta igen när vi blir pensionärer, eller hur Linda?

Avslutningsvis kör vi en liten Albinkavalkad:






PS Linda: Ta inte dessa bilder, de är inte så högupplösta (blir inte bra om du ska framkalla dem men duger om du vill ha dem till din blogg). Jag har fler fina bilder på er och jag ska fixa så att ni får dem alla i bra kvalité DS

Det var härligt att ha er här Linda och jag hoppas att vi kan ses snart igen!

Inga kommentarer: