söndag, februari 01, 2009

Helgen v.5- sammanfattning

Kort sammanfattning av helgen:

Fredag: Frank och jag lagar majssoppa till oss samt Sara o Anders, sedan blev det filmkvällsmys med popcorn och filmen Wall:e. Frank tyckte att det var jättebra, vi andra också. Efter filmen ringde mamma. En av hennes bröder hade dött. Hemma hos sig, bara 54 år gammal. Ofattbart och helt oväntat. Jag hade inte någon direkt kontakt med honom men såklart kändes det hemskt. Tänker mest på hans barn och på hans mor , min mormor. Händelsen fick mig att tänka på döden och att den ibland är närmare än vad man tror. Ena stunden tittar man på film och i den andra är någon död. Passa på att säg till alla att du älskar dem! Jag tänker faktiskt en del på döden annars också-men det tänker jag inte gå in på nu.

Lördag: Långfärdsskridskor på Kärrtorpssjön, vid Hellasgården, livet fortsätter. Sara & Anders hängde också med. Tre timmar var vi där, jag åkte 1 mil ungefär. Solen sken, vi hade fika med oss och Sara & Frank busade i snön. Hela familjen somnade i soffan då vi kom hem- hör inte till vanligheterna, skönt var det!

(bild från mobilbloggen)


Söndag: Smoothifrukost och promenad till Sickla. Kikade efter t-shirts till Magnus med hittade bara ett packe strumpor. Frank ville absolut ha en röd dödskalletröja- hittade ingen så en svart dödskalletröja fick duga som substitut. Om ngn ser en röd- hojta till! Kvällen spenderades hos Sara o Anders och firning av hennes födelsedag. Sara fick boken A piece of a cake, ett rosa tårtfat a là Leila samt en vit kökshandduk med rosa hjärtan på, vi fick trerättersmiddag. Det var 3 timmar sedan nu, vi är fortfarande proppmätta. Det var så gott. Tack tack!

2 kommentarer:

Sara Kallus sa...

Långfärdskridskor! Vad underbart. Tror det var nästan 10 år sedan sist. Det får bli nästa vinters projekt... Vi åkte långfärdsskidor med Joel i släde när vi var i Sverige över jul. Det var mysigt..

Frank och jag sa...

Hej Sara!

Det var så skoj att prata med dig igår. Tack för kommentaren! Kram kram