torsdag, februari 26, 2009

En kväll i Abrahamsberg

Igår kväll träffade jag upp mina mammakompisar från Hässelby på en italiensk restaurang i Abrahamsberg. Det var länge sedan jag träffade dem alla så det blev ett kärt återseende. Vi tillbringade en väldigt speciellt tid tillsammans i Hässelby då vi alla var hemma med vårt första barn. Trots att vi inte har känt varandra i mer än 3 år så känns det som om vi känner varandra på ett speciellt sätt eftersom det var en så speciellt tid, den där första tiden. Den kan jag längta tillbaka till. Vi hade så mysigt. Vi fikade hemma hos varandra, vi var på öppna förskolan, vi gick på promenader, vi bastade och drack Glûwein, vi badade, vi åkte på shoppingturer, vi lunchade m.m. Det fanns även så mycket tid till att bara sitta på golvet och prata- särskilt när barnen var som allra minst.

Vi blev en kärntrupp på 5 mammor, Malin, Madelene, Sara, Kristina och jag. De fem kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta för när jag tänker tillbaka på Franks första år i livet som kommer också de in i bilden och den bilden kommer aldrig att försvinna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var jättetrevligt, verkligen! När Fredrik och jag åkte hem satt ni andra kvar en bra stund gissar jag! Fredrik gallhojtade i bilen hela vägen hem, berodde det på mörkret eller att han ville vara kvar hos tanterna månde?! Tycker verkligen att vi måste ses då och då för att komma ihåg bebistiden för våra första, de har ju blivit så stora nu! Kramar, Madelene