måndag, december 15, 2008

Lucia och Gröna Lund

På lördagmorgon tittade vi på lucia på tv och sedan satte vi igång med lussebullsbak. Jag gjorde lussebullar, och mandelmassefyllda bullar medan Frank kavlae degen och stnsade ut hjärtan med ett pepparkaksmått. Han var superduktig och hans hjärtan blev väldigt fina.




Jag gjorde en egenkomponerad fyllning till lussebulls-bullarna och ovanpå strödde jag en egenkomponerad blandning av hackade mandlar, råsocker och strösocker. Gott blev det!




På eftermiddagen mötte vi sedan upp familjen Groth/Lindqvist med barnen Wilma o Moa från Hässelby för att tillsammans gå på Gröna Lunds julmarknad. När vi berättade för Frank att Wilma skulle med blev han så glad och pratade inte om annat på hela dagen. När vi mötte upp dem sprand Frank fram till Wilma och ville nog ge henne världens största kram men Wimla blev nästan lite rädd tror jag- får ngn kram fick han inte.

Franks kompisar Wilma o Moa i tomtens knä:


Frank var inte ett dugg rädd för tomten utan hoppade glatt upp i tomten knä:




Det blir himla mysigt på Gröna Lund då mörkret faller och alla lampor lyser upp nöjesfältet. Många barnkaruseller går även fast det är vinter så Frank och Wilma åkte de flesta med varandra.





I söndags var vi mest hemma och grejade vad jag minns. Frank o jag bakade biskvier tillsammans, Frank o pappa Magnus var ute i skogen, tittade på skidåkning, åt tomtegröt med laxsmörgås. Vi måste ha gjort ngt mer också men det minns jag inte för tillfället. Det är inte bara du mormor Marie som glömmer....

KRAM

Inga kommentarer: