tisdag, december 16, 2008

Efter-dagis-aktivitet

Oj då, dagens efter-dagis-aktivitet blev först att vara ute och leka och sedan, helt oväntat att sätta ihop pepparkakshuset. Det var Frank som helt plötsligt kom på att vi skulle göra det. Jag hade tänkt att vi skulle göra det i helgen men då ville han inte men nu kom han tydligen på att det skulle vara kul. I brist på Non-stop och annat dekorationsmaterial så har vi bara satt ihop det och får vänta med det roliga, garneringen, till ett senare tillfälle. Frank är inte på humör att ta med på ICA för tillfället!

Nästa år ska jag definitivt göra ett alldeles eget hus. Det blir så mkt finare och är mkt roligare- var ligger tjusningen i att bra köpa ett färdigt egentligen? Anledningen till att jag råkade ha ett sådan hemma var att de sålde dem så billigt på IKEA att jag bara inte kunde låta bli att köpa.... Men jag är ju sån att jag vill göra allt själv från grunden och förstår inte riktigt tjusningen med halvfabrikat- det kan vem som helst fixa- det roliga r det egna skapandet.

2 kommentarer:

Disa Kastebo sa...

Hej Kattis!

Glöggen är köpt på ICA, det är saftglögg - non alcoholic! Vad ni verkar ha mysiga julaktiviteter för er. Jag längtar tills Havanna och jag kan baka och pyssla tillsammans =)

Kram Disa

Frank och jag sa...

Hej Disa

Tack tack, då vet jag!
Ja det är jättemysigt att hitta på en massa juliga saker med Frank- han tycker att det mest är roligt men man får räkna med att om han är med o hjälper till så blir det dubbelt så stökigt o tar dubbelt så lång tid, men varför stressa?

Kram på er