fredag, december 12, 2008

Italiensk mat är gott

I går gjorde jag en Melanzane alla parmigiana till middag, dvs en italiensk aubergingratäng. Jag fick smaka den hos Ellen förra veckan då hennes lillasyster lagat mat och det var en angenäm smakupplevelse- mycket gott. Jag bestämde mig därför att laga till en själv och letade upp ett recept på nätet. Det recept jag hittade var från Ica-kuriren och det blev helt klart en gratäng som kommer att göras flera gånger här hemma. (Bildkälla: Ica Kuriren)



Receptet hittar du här.

PS Mobilbloggen fungerar och jag har till och med lagt upp en liten film på Frank där han spelar gitarr och sjunger DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en mysig helg,vi ska också förlusta oss på lördag först Grebenö på teatern och sedan middag på italienska Invito.Här snöar det tur att det inte var idag vi skulle åka från Stockholm,pussa gullungen! mamma

Frank och jag sa...

Hej mamma

Jo det blir nog mysigt, ni kommer också att få det mysigt låter det som. synd att vi inte kan mysa tillsammans men det blir ju nästa helg det! ja det skulle tydligen snöa i stora delar av landet men inte här tyvärr..... hade varit underbart med lite snö!