måndag, december 22, 2008

Inget julmys i kväll

Dan före dan före doppardagen och jag hade sett fram emot en kväll då Magnus och jag (efter att Frank somnat) skulle dricka lite glögg, slå in lite paket och kanske rimma lite till dem. Det gäller ju att ta till vara på den mysiga tiden som är innan jul, jag tycker oftast att den tiden är mysigast. Det var jättehärligt att var hemma i Stöde nu i helgen. Mamma har alltid så rent, städat, ordnat och mysigt hemma, men tomtar nästan överrallt- När jag kommer dit och framför allt till henne och pappa, så känns det verkligen att det ska bli jul. Vi var hem till mormor och Ingvar på lördagen och klädde deras gran och smakade Ingvars kola- ingen gör så god kola som han! Det har också blivit en tradition och det är små saker som dessa som gör att det känns som att det ska bli jul.

Nu sitter jag dock här ensam, Magnus gick o la sig och det blev inget med julmyset dan för dan före doppardagen. Det känns trist och gör att jag längtar ännu mera tillbaka hem till mor o far i Stöde så här i juletid.

2 kommentarer:

Livet i byn sa...

Jag förstår dig..... Massa kramar

Anonym sa...

God Jul!!!