måndag, december 15, 2008

En nyklippt liten tomtenisse

Åh, Frank var så god och glad i dag då jag hämtade honom från dagis. Vi åkte direkt till frisören och där skötte han sig verkligen bra. Frisören sa inte så mycket till ett ord till Frank utan körde bara på som om det var en vuxen som satt där i frisörstolen framför honom. Han sprutade vatten så Frank blev alldeles dyblöt. Frank gillade det inte men satt där tyst som en mus och fann sig bara i situationen. Frank gjorde precis som frisören sa- titta neråt- titta hitåt- titta uppåt- titta åt sidan o.s.v Det slog mig när han satt där utan att protestera fast han absolut inte gillade det, att han börjar verkligen bli stora killen nu, och duktig är han också. (Bild finns på mobilbloggen)

Jag lovade honom att om han satt stilla hos frisören så skulle vi ta fram hans lilla julgran då vi kom hem. Det var han så nöjd med så och när vi kom hem slog vi på lite julmusik och klädde hans lilla plastgran på hans rum. Det blev så mysigt så. Julgranar i alla dess former innebär verkligen julstämning. Det blev en väldigt mysig, julig stund vi fick där inne på Franks rum, jag och min lilla tomtenisse. Kanske blir det jul till slut här i Finnboda också trots utebliven snö och hemlängtan?


FRANK FILURING:

Frank har en fröken från Afrika på sitt dagis. När jag hämtade honom från dagis så berättade han glatt för den här fröken att han skulle klippa sig och att han faktiskt då skulle bli lika svart i håret som henne. Man undrar hur tankarna går där inne...

Inga kommentarer: