fredag, november 28, 2008

En fredagkväll utan pappa men med grannen

Nu ska jag alldeles strax gå och hämta min guldklimp på dagis. Tyvärr så är det +6 grader ute och all härlig snö har smält bort. I går kunde jag dra Frank på snowracern till dagis men jag fick bära den hem- så snabbt gick det när all snö försvann. Tragiskt men sant. Tur att vi utnyttjade den till max och åkte skidor och snowracer varje dag- det är så det fungerar här. Det gäller att maxa tiden ute medan snön ligger kvar eftersom den inte ligger så värst länge här.

Magnus blir sen i kväll eftersom de först ska ha ett viktig möte på jobbet och sedan blir det ngn form av fest. Jag har dock önskat att han ska komma hem i tid så att vi tillsammans kan sätta upp adventsljusstakarna, vi får se om det blir så eller ej....

Frank och jag ska varje fall äta hämtmat tillsammans med våra grannar Ellen och Jamina så vi får nog en bra fredagkväll utan pappa Magnus.

Så här fin blev Frank i den Blixtenväst som mormor skickade på posten för några veckor sedan:



4 kommentarer:

Anonym sa...

Det va gulligt han är så söt tycker mormor,krama och pussa från mej .Nu ska jag hem och ta fram julstjärnorna.Här på Skottsund är det juligt och fint!

Frank och jag sa...

Hej mamma

jo han är ju världens finaste om jag får tycka. Jag ska pussa honom från dig. Vi har precis ställt in den första staken- den Frank fick av dig förra året. KRAM

Anonym sa...

April väder hela söndagen väst på stan. Regn med inslag av snöblandning näsdropp och hostanfall 2 ggr i timmen.Mellan dropparna försöker jag att jobba med projektet som jag fått från Stockholm.Leverans till Frank på julafton.Det verkar som att nu har Gunilla kommit in i julbaken eller baket.Anders slaskar och julen braskar!!! brrrr kallt till jul.Ett tips i juletider byt batteri i brandvarnaren.Binge

Frank och jag sa...

Till Binge
Härligt projekt- hinner tomtenissen klar till jul?

Tomtemor jobar i köket- blir garanterat klar till jul. Särskilt viktigt tomtenissens favoriter: Bondkakor, ska jag också baka- allt för traditionen- jag vill ju ha allt som mamma brukar ha hemma hos sig.
KRAM