tisdag, november 11, 2008

Farsdagsbrunch och julestjärnor

Farsdagen firades med att pappa Magnus liggandes i sin säng 07.00 fick ett fint pappa-porträtt som Frank ritat med ett meddelande om att pappa dagen till ära skulle få sovmorgon hur länge han ville. När han sedan behagade att kliva upp fortsatte skriften på brevet att förtälja att han av sin son och sin käresta var bjuden att åka och äta brunch på Nordic Light hotel. Och vilken god brunch det var! Dit ska jag åka med Linda någongång och med mamma någon annan gång, och kanske några gånger till med familjen.

Inte nog med att maten smakade bra (revbensspjällen var de godaste jag någonsin ätit), det fanns kändisar på plats också! Jag och Tony Irving stod vid buffébordet samtidigt och höll med varandra om att allt var så gott och att vi egentligen var väldigt mätta båda två, Andreas Lundstedt och Sarah Dawn Finer var även de i hans sällskap och smaskade med god aptit av det välsmakande buffébordet (särskilt den sistnämda som faktiskt har större bakdel på riktigt än vad som framgår av tv-bilderna).

Frank åt som vanligt med god aptit men det jag tycker är coolast med den lilla grabben är att han verkligen vågar pröva saker som han aldrig ätit förut. Jag brukar ta det på min gaffel, fråga om han vill smaka, då svarar han oftast nej, men då säger jag att jag tror nog att du kommer att tycka om det. Då svarar han i sin tur OK och stoppar det i sin mun. Oftast med efterföljande kommentar "Vad gott det var" oavsett om han vill ha mer av det eller inte. Det tycker jag är rätt så coolt av en 3-åring!!

Vi åkte in lite tidigare till stan än till tiden för vår brunchsittning som var 14.00. Vi klev av vid slussen och gick sedan i sakta mak genom Gamla Stan. Det är lite behagligare att strosa där nu sedan mängderna av sommarturister åkt hem. Nu på hösten är det mera ett lagom flöde av turister längst de trånga gatorna och Gamla stan är verkligen ett mysigt område- särskilt nu när juldekorationerna börjat komma på plats. Vi hann med en sväng in på Åhlens city och inköp av två nya vita adventsstjärnor som skall pryda våra stora fönster i jul. Alla julsaker hade de också plockat fram och det älskar jag!



Nu längtar (OBS! Pappa, observera den korrekta stavningen av ordet längtar) jag jättemycket tills mamma kommer och hälsar på så att vi tillsammans kan strosa genom Gamla stan och sedan indoktrinera oss själva med allt var jul och julpynt heter på stadens alla affärer. När det gäller julsaker då är det mamma de ska upplevas med!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Då kunde ju vi faktiskt ha sprungit på varandra där på stan. Vi har ju varit i Stockholm i helgen och firat min pappa. Det var min mamma å pappa, åsså Pether, Håkan och Helena... En helt underbart mysigt och rolig helg på alla sätt!!!