torsdag, november 06, 2008

Franks 3-års kalas, del 2 "När Pippi kom"




Jag sprang över till Patrik o Rebekka för att förvandla mig själv till Pippi i egensydd dräkt och bruna fräknar.

När narnen fick syn på mig hoppandes på vägen utanför blev de stumma av förvåning. Frank blev nog mest brydd över att Pippis röst var så lik mammas. När jag kom in frågade jag om det fanns någon där som hette Frank och som hade ett paket till Pippi. Frank gan sig snabbt till känna dock lite reserverad. Vi bytte paket med varandra och Frank fick äntligen den gitarr som vi så länge pratat om att Pippi skulle komma med om han lämnade napparna till henne.

Jag samlade ihop alla kalasbarnen inne på Franks rum där Pippi genast la sig på Franks säng med fötterna på....huvudkudden förstås!
-SÅ DÄR KAN MAN JU INTE LIGGA PIPPI så barnen i munnen på varandra! Inne på rummet släppte barnens rädsla och de pratade på för fullt med Pippi. Pippi hade förstås en kappsäck med sig med massor av spännande saker i- guldpengar- ballonger (som Pippi inte alls förstod hur man skulle blåsa upp)- kavel- pepparkaksdeg (som alla barnen förstås fick smaka en bit av).





Det var jätteroligt att vara Pippi. Utklädd till Pippi fick jag barnens odelade uppmärksamhet hela tiden och de lyssnade mycket bättre till henne än till sina egna föräldrar. Det var otroligt roligt!

Efter att Pippi pratat och skojat med barnen på Franks rum var det så dags för pepparkaksbaket som ju inbjudan lovade till. Allla barnen hade med sig kavel och förkläde och Pippi hade ju pepperkaksdeg!
-PIPPI! Titta vad jag har bakat!
-Nej, Pippi ska kavla med mig!
-PIPPI, kom och hjälp mig!
-PIPPI titta här!
O.s.v.

Pippi var absolut den populäraste personen under hela besöket!














När barnen ledsnat på att baka och provsmakningen var över blev det lite spontana aktiviteter som t.ex. att klä ut alla till Pippi eller ngt annat, spela musik o sjunga, dansa m.m.












HEJ DÅ PIPPI!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj oj!! Jag är inte förvånad vad denna mamma kan, snacka om påhittig!! Vill skulle nog vilja bjuda in pippi till sommaren när Tilde fyller 2 år?!! Hoppas att ni har det bra i storstan, här hemma hinns det bara med jobb, lite lek med Tilde och hus, hus, hus! Vi trodde in i det längsta på att bo där någorlunda vid jul men så blir det nog inte. Vi får se vad som händer i jul, var ska ni vara? Tildes farfar har förresten lagt in en massa korta filmer på Tildes blogg om ni är nyfikna! Sköt om er! Kram kram

Frank och jag sa...

Tack tack
önskar Pippi som ska surfa in på Tildesblogg.