onsdag, november 12, 2008

Frank till Falun

Snart ska jag hämta min älskling på dagis. därifrån tar vi direkt bussen in till stan eftersom farmor ska ta med sig pojken hem till Falun. Farmor har tjatat o tjatat om att hon vill rå om sitt bästa barnbarn och hitta på en massa roliga saker utan dennes mamma och pappa. Farmor Riitta har sedan i söndags varit här i Stockholm för att hålla Sara sällskap eftersom Anders är i USA. Hon passar därför på att ta med sig Frank på tåget till Falun tills på söndag.

Det kommer att bli så tomt här hemma utan min lilla goding! Vi hade det så mysigt i går kväll medan pappa Magnus var på bio. Först och främst så var vi ju bjuden till efter-dagis-lek hos grannen Olivia. Frank, Olivia och kompisen Walter lekte gladeligen i två timmar medan vi föräldrar mest satt och pratade.

När vi kom hem (d.v.s vi gick de 10 metrarna till vår port) hade snälla mormor skickat ett paket på posten. Paketet innehöll bland annat boken Mamma Mu o kråkan firar jul, och den fick jag läsa 100 gånger i går innan maten och sedan 100 gånger till vid läggdags. Riktigt uppskattad var den av Frank!

Nu är det dags att kila i väg till dagis

KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det tycks onekligen som du funnit lyckan i livet! Jag brukar kika in här titt som tätt för att se vad ni är ute på för äventyr, det verkar som Frank har en mycket engagerad mamma och det kommer du få igen tusen gånger om under årens lopp! (Låter jag som en klok gammal tant nu? Känns lite som det.. :)) Sköt om dig/er och fortsätt med det du håller på med, det ser ut att fungera fläckfritt! Ett gott föredöme är vad du är! Ha det så fint. /Elin Nordlander

Frank och jag sa...

Hej ELIN!
Men gud, tack för dina snälla ord! Kram på dig!!!