söndag, november 23, 2008

En snöig kvällspromenad

Mamma har åkt hem så nu blev det lite tomt här hemma. För att få tankarna på annan tog jag med mig mina pojkar på en promenad i det härliga snövädret. Vi gick förbi Jamina och Ellens uteplats och drog med dem ut en sväng också. Jamina var ute och byggde finfina snölyktor- som ni kanske vet så är Jamina 8 år och en granntjej här som Frank är väldigt förtjust i. Vi gick ner till vattnet där det nästan var snöstorm- vi fick kämpa mot både vind och snö.
- Det här är inte Stockholm!! skrek jag till Ellen med ett leende.
Vi hittade diverse pulkabackar efter vägen där Jamina och Frank åkte med stor förtjusning. Det är härligt med snö och trevliga grannar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det var mysigt att var hos Er men nu längtar jag efer Er det brukar vara så när jag kommer hem men vi ses snsrt igen.Stockholm var härligt i vinterskrud även om det blåste kalllt på slottsbacken.Här stormar det idag väldigt mycket! Vinterkramar! Mamma

Frank och jag sa...

Hej mamma

Vi tyckte förstås också att det var supermysigt att ha dig här och vi längtar efter dig, synd att du inte kunde stanna längre.

Vi ses snart som tur är
KRAM