tisdag, november 04, 2008

Ska den mörke mannen vinna?

Jag påbörjade i måndags min 4- veckors praktik på Myrsjöskolan här i Nacka. Mina intryck hittills är att det verkar vara en skola med ambitioner samt en fin och bra skola där elever o lärare trivs. De har bara 17 elever i varje klass och det är verkligen helt underbart! De klasser som jag har träffat hittills har varit ambitiösa och trevliga- verkligen fina klasser. Finns det bara sådana på denna skola? Jag har svårt att tro det men hittills har klasserna verkligen gjort mig glatt överraskad!

I kväll har annars Magnus syster Sara varit här och vi har tillsammans lagat en klassisk skink- och purjolökspaj. Sara åkte hem då det var dags för programmet House eftersom hon ville se det hemma. Magnus och jag sitter uppe och vill egentligen följa valvakan från USA men inser båda att vi redan är för trötta för det. Den har ju inte ens börjat och Magnus har redan somnat där i soffan ser jag ....Vi hoppas båda på att den mörke mannen ska ta hem spelet.

Det ska bli spännande att vakna upp i morgon för att ta emot beskedet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Känns kul att höra att det forfarande finns såna skolor som du skriver om,det kanske ändå finns hopp för den svenska skolan,är det en kommunal skola eller friskola?
Tur att du inte är här uppe för här är det bara besparingar i skola och vård och omsorg.
Jag sitter här och läser om mamma Mu och Kråkan som firar jul/ Kramar Mamma

Frank och jag sa...

Hej mamma

det är en kommunal skola och ja, hoppet lever verkligen! Stor skillnad jämfört med den skola som jag vikarierade på- men jag vet inte vilken jag skulle välja att jobba på om jag fick chansen på båda ..... KRAM