tisdag, november 18, 2008

Lägesrapport Finnboda 19.51

Veckorna går och julen närmar sig. Jag älskar verkligen jul, jag gillar till och med all reklam som dimper ned i brevlådan med julanknytning, julslingor, adventsstjärnor, julkulor i överflöd- det hör liksom till.

Jag är fortfarande på min praktik på Myrsjöskolan, Magnus jobbar på men längtar till julledigheten och Frank verkar gilla dagis väldigt mycket för tillfället.

I kväll har vi dansat till musiken från filmen Madagaskar. Frank är särskilt förtjust i låten I like to move it, en gammal klassiker i omgjord tappning. Han ser så himla härlig ut då han dansar, särskilt då jag ber honom dansa som fröknarna på dagis då liksom rycker han upp och ner på axlarna på ett speciellt sätt och ser bara såå skön ut! Pappa och Frank har sedan duschat och badat tillsammans och därefter avslutade vi kvällen med den sedvanliga läsningen, två av Frank utvalda böcker. I kväll blev det arvegodsböcker från mig, en om Långben som fångar en förtrollad fisk samt en om Musse och en magisk kappa.

I går ställde jag in min favoritgungfåtölj till sovrummet från vardagsrummet. Vi har suttit i den två kvällar i rad och läst nu och det är så himla mysigt. Frank verkar förresten inte vilja somna i kväll- håller på och pysslar med lite olika saker där inne på sitt rum hör jag.... Han borde ju vara supertrött som var 1, 5 timme längre på dagis än vanligt.

Sara skulle komma i kväll och hämta ett värmeelement som vi tog med från Falun, men hon har inte hört av sig och ännu inte kommit så jag antar att det blir ngn annan kväll. Ingen idé att hålla längre på kvällsfikat då antar jag?!

Nu längtar jag till helgen, den är snart här....

Inga kommentarer: