lördag, november 08, 2008

bad-bio och lite kaffe på det

I dag har vi haft en supermysig dag!

Dagen började faktiskt med att jag fick sovmorgon för en gångs skull,annars brukar jag alltid offra mig för Magnus skull eftersom han kliver upp tidigare än mig veckans alla andra dagar, men i dag hade jag alltså lagt in en önskan om sovmorgon, vilken även uppfylldes. Jag klev därför inte upp förrän kvart över åtta... (jag vet att alla ni som läser detta som inte har barn säkert tänkt ÅTTA!!!!!!)

Vi tände ljus och åt frukost och sedan packade vi våra väskor och satte oss på cyklarna och cyklade till Erikdalsbadet. Förra helgen då vi var till Nacka simhall för att heja på kusin Jens som var där o tävlade blev Frank så sugen på att bada han också så vi lovade honom att åka i väg nästa helg. Sagt o gjort. Frank var lite feg i vattnet i jämförelse med hur tuff han var i somras men så var det länge sedan vi var och besökte ngn simhall också, men han tyckte ändå att det var hur roligt som helst- det syntes på honom!

På hemvägen var vi 3 hungriga cyklister så vi stannade av en slump till vid Thaibåten som vi passerar för att äta lunch. Jädrans vad gott det var!



Frank somnade i cykelsitsen på väg hem och fick fortsätta sova i vagnen ute medan vi bjöd in oss själva på kaffe hemma hos Patrik o Rebekka. När kaffet var urdrucket var det bara att spänna på sig skorna igen och ta bussen till Slussen. Vi hade nämligen bokat biljetter till oss tre på smygpremiären till filmen Madagaskar 2.

Frank vaknade läglig i samma stund som vi klev in på biografen och måste nog ha tyckt att det var rätt så coolt att han somnade i cykeln och vaknade i vagnen på bion. Det är underbart att gå med honom på bio. Han lever sig så in i filmerna och han gillar det verkligen. Jag såg hur det glittrade ur hans ögon när han insåg att det var på biografen vi var. Han dansade sittandes till musiken både under och efter filmen, applåderade, kommenterade m.m.

Efter bion fikade vi på Waynes coffee på Götgatan och även där uppförde sig Frank charmigt och glatt. Det märks att han är van att hänga med överallt och hur mycket han njuter av att göra saker med båda mamma och pappa. han är underbar att ha med sig då man hittar på saker som även passar honom.

Sammantaget en jättemysig dag i den här trions liv- jag hoppas att det kommer flera som denna- då man känner sig som en enda stor lycklig familj!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken underbar dag... Vi har bara slappat hela helgen, kram Linda w