söndag, december 02, 2007

Adventskalendern är KLAR!!

Klockan är 00.48 och nu äntligen är Franks kalender klar. Jag och min mamma har suttit större delen av kvällen och grejat med den. Det har varit väldigt mysigt att sitta i mitt advetnsfina kök och pyssla och dricka Blossa o7. Framåt tolvslaget var det dags att sätta upp kreationen på väggen med viss möda och en skrattattack från min mamma tills tårarna kom. Tomtarna satt visst inte fast så jättebra, den ena tomtan ramlade efter den andre *suck* och jag hade väl inte tänkt över själva uppsättninganordningen så bra, men nu är den uppe i varje fall. Kolla in bilderna på tillverkningen av Franks mycket fina kalender, jag är grymt nöjd!


href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCzk4vsny-1sAtbCfRVjiCtyHAOQq2XNLHLEKu7kDkzCwEXMWDnHy_HPUq_uaOfY2rNrHpOqx-kQPkjwq3u1kB0TFPas7kxoZF4lJrLT-ajhl09MySbLr2IU9Zx9aYCbX7pDYzqZWaw94/s1600-r/CIMG1424.jpg">



Istället för att bara göra tomtar så improviserade jag och knåpade ihop ett litet luciatåg kring den 13:onde december. Det blev lite knåp till slut att måla alla kroppar, alla hjärtan, alla händer, sy alla tomteluvor, fixa håret och sedan limma fat allt detta på kropparna också, det var je inte bara en som skulle göras utan 24 stycken.


7 kommentarer:

Smurfan sa...

Vad fint det blev!

Anonym sa...

Men herregud människa vad pysslig du är!! Otroligt! Kalendern blev super super fin! =) kram kram

Anonym sa...

Imponerad!!!=)

Tilde sa...

Lite sent inlägg av mig men jag har inte varit inne och läst på ett tag, den blev helt underbar, en sån kan vi önska till Tilde nästa år :) Tack för dagarna med er, det var helt underbart skoj och mysigt, vi får göra det till en jultradition!! Kram kram

Anonym sa...

Jag googlade efter adventskalender med paket och hamnade hos dig. Otroligt fin kalender du gjorde i fjol!!!! :-)

Anna Chastagnier sa...

Hej! Sitter och jagar bra idéer om Adventskalendrar, och det här var absolut en av de finaste!! Och enklaste!!(iallafall stilmässigt, kanske inte att pyssla ihop...) Bravo!

Frank och jag sa...

Thérèse!

Vad roligt, vad glad jag blir. Tack så mycket. Lycka till med tillverkandet- lite pyssel är bara skoj!

/Katarina