måndag, december 17, 2007

Glöggkakeresultatet och snart är det jul


Glöggkakan blev god men ganska så mäktig. Jag pudrade den med florsocker och lite kanel ovanpå det, grädde till förstås. Om ni blir sugna på att göra den så här i juletider så ta hellre ut den för tidigt än för sent, bättre för kladdig än för torr.

Igår när Sara och Anders kom vid halv fem tiden så fikade ovanstående glöggkaka, kaffe, lusssebullar och pepparkakor. När vi fikar klart for Magnus och jag till Toys r us och köpte en sista julklapp till Frank medan Sara och Anders passade Frank. det var skönt att kunna titta på alla leksaker i godan ro. Magnus har länge pratat om att köpa en bilbana till Frank men vi kom båda överens om att det är ett år för tidigt så vi köpte en Flexi-track bana i stället. Nu är det säkert ingen av er som läser som vet vad det är men det är som en bana i plast där man kör batteridrivna bilar. Frank skulle säkert tycka att det vore skoj med en bilbana men då blir det hela tiden att vi måste vara med och att vi hela tiden ska vara rädd för att han bryter sönder skenorna och annat. Nästa år så kaske han faktiskt kommer att önska sig en bilbana och då är det roligare att köpa en sådan då. Det finns en enklare och billigare bilbana med Blixten och Hudson Hornet som jag varit sugen att köpa men hyllan med Bilar-sakerna var totalt utplockad och bilbanan förstås slut. Såhär såg förresten jag och en sjuk Frank ut då vi var och tittade på hans dagis luciatåg


Idag är Frank hemma från dagis, en extra dag, men han är frisk och hade nog egentligen kunnat gå men det känns bra att ha honom hemma och verkligen vara säker på att han orkar med dagis. Imorgon ska han gå, det blir bara tre dagar eftersom vi drar upp till Stöde på fredag, till en härligt jul hemma hos min mamma och pappa. Jag längtar så!

1 kommentar:

Tilde sa...

Vad skönt att Frank är pigg igen! Kakan lät jättegod och jag ska nog prova göra den till helgen! Du ska väl gå på julkonserten på lördagen? Ska du ha Frank med tror du eller kommer han vara hemma och sova?! Jag vill ta Tilde med (man vill ju att de ska vara med på allt) men det kanske vi får strunta i, får se. Nu ska jag försöka göra en massa inlägg, har varit sjukt dålig på det, har prioriterat julkort, julklappshandel och mys med Tilde istället. Vi ses snart!!