tisdag, december 11, 2007

Plugg och webbradio

Nu sover Frank så gott i sin säng och jag måste passa på att plugga lite eftersom det inte blir så mycket gjort på dagarna med en sjuk liten kille hemma. Jag har tänt de två adventsljusen i staken, lyssnar på lite soft Ryan Adams och väntar på att inspirationen skall infinna sig. Jag pratade förresten nyss med mamma och pappa på telefonen, de hade -10 grader och ungefär 5 cm nyfallen snö. Jag blev så avundsjuk. Vädret här nere känns helt hopplöst, vi har haft regn och plusgrader i hela december hittills. Jag tog en titt på väderkartan och såg att det skulle bli minusgrader resten av veckan och det känns som en ljusning men jag hoppas att det kommer lite snö också.

När Magnus kommer hem ska jag assistera honom lite vid bakning av Saffransbiscotti- sådana som Frank och jag gjorde igår. Han har nämligen lovat att ta med sig och bjuda på jobbet imorgon. Som tur är är de lätta att göra så det ska inte bli några problem. Jag lovade nyss pappa att ta med mig en burk hem till honom till jul också. Han såg bilden på burken och eftersom han är en riktig skorpdiggare så hade jag förstås redan tänkt ut att jag skulle ta med mig en burk till honom. Det är aldrig något han önskar sig så det är självklart att jag uppfyller en sådan önskan!

Nu ringer pappa igen, jag sitter med honom i luren. Han säger åt mig att slå på Radio Viking, han hittade den kanalen då han var och hälsade på oss sist i Stockholm och tyckte att det var en riktig höjdarkanal och grämde sig över att den inte gick att ratta in i Sundsvall. Nu är det ju så att min pappa är en riktig hajare (inte!!!) på internet så han har sökt reda på Radio Vikings webbradio och lyssnar därigenom, inte illa! Här finns Radio Viking om du är över 50 och tycker att det spelas för modern musik i resten av radion, så kanske den kan passa :I
En annan favoritsida som pappa har, som jag tipsat honom om är Dansbandsdax Det är också en webbradiokanal som han brukar ligga på sängen och lyssna till, de spelar bara dansband. Min kära pappa är en riktig radiodiggare och dessa två kanaler hör nog till hans favoriter, samt Radio Guld på torsdagskvällarna förstås!

Nu rattade jag in Radio Viking också eftersom jag vet att pappa sitter och lyssnar på den. Jag kan tycka det är lite mysigt med gammeldags musik ibland, mina jämnåriga kamrater skulle nog skratta om de hörde mig.

Kram och god natt kära pappa

Inga kommentarer: