torsdag, december 13, 2007

Luciadagen

Under natten som var så vaknade Frank väldigt många gånger, grinade, ville inte ha nappen och var så gott som otröstlig varje gång, de fösta sekunderna. Det tog bara ngn minut att få honom att somna om men det tär på en ändå att vakna så många gånger under en och samma natt. Efter natten händelser så bestämde jag mig för att gå till doktorn idag och undersöka Franks hals. Det visade sig att det inte var halsfluss men att han hade en infektion i kroppen, troligtvis virus som inte går att behandla.

Han har varit halvpigg i dag så vi frågade om vi fick komma till dagid och bara vara med under luciatåget och det gick bra. Jag klädde på mig lite finare och Frank fick på sig tomtekläderna. Vi gick dit, tittade, fikade och sedan gick vi hem igen. Frank var inte på humör och ville inte ens fika men det känns bra att vi åtminstone gick dit. Vi gick hem o tittade på tv-lucia reprisen klockan 16, det var ett jättemysigt program från Zorngården i Mora. Frank tyckte om att titta på lucian med dess följe.

Resten av luciakvällen innehållandes mysig grötstund och förväntad Gospelkonsert som blev luciatåg med 40 + :are i Missionskyrkan i Vällingby istället och kvällsfikat med nygrilljerad skinka, allt detta får ni läsa om imorgon för nu ska jag nämligen gå och lägga mig.

Inga kommentarer: