tisdag, december 18, 2007

Tillbaka på dagis

Idag har lille Frankie varit på dagis igen efter en veckas sjukdomstid hemma. Det gick jättebra att lämna honom där i morse o fröknarna sa att det även gått bra under dagen. En cool grej med Frank nu är att det typ går att resonera med honom och att berätta för honom vad som ska hända och ske och han har stenkoll på det man har sagt. I söndagsmorse t.ex. visade jag Frank en påse med faster Saras paket i. På söndagkvällen ville jag kolla om han minns vad jag visat honom och bad honom gå och hämta Saras paket och ge dem till henne (hon var här då). Han visste precis vad jag pratade om och sprang in i sovrummet och hämtade paketen och sa deesytom "God Jul" då han överlämnade dem. Detta var bara ett enkelt exempel som jag kom på nu men det är sådana här saker som är så läcker att se i hans utveckling. Det är så läckert att se hur mkt han förstår, och hur mkt han snappar upp hela tiden, trots att han bara är två år, coolt alltså!

Ikväll är det det kvällsöppet inne i stan, jag skulle så gärna vilja åka in men tyvärr så känner jag mig hängig och har ingen ork till det. Magnus skulle dock göra en tur och kolla efter en julklapp till mig !

Inga kommentarer: