tisdag, september 01, 2009

Sjörövare i Finnboda- ojojojoj

I söndags när mina fina vänner åkt hem så kände jag verkligen för att hitta på något roligt med Frank. Det slutade med att jag och en annan mamma Catrin, klädde ut oss till sjörövare och hade skattjakt för Frank och Catrins dotter Säva. Gissa om det var uppskattat, sjörövarna hade till och med slagsmål med pinnar.

Kapten Svartskägg


Kapten Vitskägg



Slagsmål om skattkartan




Efter en vild skattjakt hittade Kapten Blodtand och Sjörövarfabbe skattkistan full med guldpengar:




Kapten Blodtand:



Sjörövarfabbe:



Det hela avslutade med lite improviserat sjörövarfika:






Det hela blev väldigt snabbt påkommet och improviserat men barnen älskade det, och Catrin och jag hade nog minst lika roligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Usch hur ni ser ut jag blir nästan rädd,men det ser kul ut också.Nu har vi varit till Jens på kalas det var många där men Anders och Martin åkte när jag kom,ditt brev hade inte kommit!
Kramar från mamma!

Frank och jag sa...

Hej mamma
Ja Jens ringde och sa att det inte var ngt i postlådan. Jäkligt irriterande eftersom jag åkte pseciellt och la det på lådan med sen tömning, o jag var där 20 minuter innan. Man kan inte lita på att det ska gå över dagen längre tydligen...trist.

Nåväl, Jens tyckte nog att det var mysigt att ha kalas hemma hos sig själv.
KRAM

Linda S sa...

Så roligt det ser ut! Jag hoppas att jag blir lika påhittig om jag någon gång får barn!

Frank och jag sa...

Linda

Det tror jag säkert att du kommer att bli! Det blir roligare så! Ja, det kanske är dags snart nu när du är fru och allting!

KRAM