söndag, september 27, 2009

Bland dödsstjärnor och planeter

Det har varit ganska så fullt upp i helgen men ändå i ett behagligt tempo. I fredags kväll hade jag lite kvinnliga grannar på besök, vi satt och pratade till sent in på natten. Magnus var på middag i en lyxvilla med delar av jobbet ute på Värmdö.

I lördags kom Magnus föräldrar för att gratulera Magnus syster och snusa på bebisen. Frank o jag var på kalas hos Wilma i Hässelby. Lördagkväll spenderade vi tillsammans med klanen Holmström på en god indisk restaurang på söder.

I dag har Magnus och jag varit till Forum Nacka för att hitta lite nya kläder till Magnus. Frank följde med farmor o farfar till bebisen. det var skönt för Magnus och mig att strosa i affärerna i lugn och ro- även fast tiden, som vanligt, blev för knapp. Vi lagade mat till Riitta och Set ocj åt lunch innan det var dags för dem att åka tillbaka till Falun igen. Resten av dagen lekte Frank med tjejkompisen och tillika grannen Säva. De sprang mellan lägenheterna, Frank i sin Batmandräkt förstås, och lekte både poliser och tjuvar och vad det nu var. De lekte problemfritt och konstant tills det var dags för varje barn att äta middag vid sextiden. Kvällen avslutades här hemma med att hela familjen myste i soffan och tittade på delar av Star Wars 5. Jag fick förresten en Star Wars tröja av Magnus i dag, så nu är även mamman infostrad i allt vad stjärnornas krig heter. Inte mig emot!

/Katarina Skywalker

Inga kommentarer: