tisdag, september 01, 2009

iPhone- så fungerar den, mormor!

Jag har fått en ny telefon, inte vilken som helst, utan en iPhone. Det säger kanske inte så mycket för t.ex. min mormor som brukar läsa min blogg. Så jag ska förklara lite kort för henne vad som är så speciellt med den här telefonen.

Den är så mycket mera än en telefon. Den har först och främst ingen knappsats utan man trycker direkt på skärmen. Den har en massa funktioner som man kommer åt på ett mycket enkelt och smidigt sätt. Det är adressbok, internet (ja, mormor, jag kan surfa på min telefon precis på samma sätt som du gör på din dator), jag kan ladda ner olika små program (applikationer) som jag sedan använder för att utföra/göra olika saker som t.ex. att blogga på den, jag kan ha den med mig då jag joggar och sedan se då jag kommer hem exakt vilken väg jag sprungit och hur långt (den har GPS) (Runkeeper heter den applikationen). Applikationen Arlas kokbok kan jag använda när jag är på affären för att surfa på lite olika recept och få inspiration till dagens middag. Genom applikationen Res i Stockholm- har jag koll på alla buss och tunnelbanetider, jag kan kolla tv-programmen genom tv.nu, jag kan titta på tv-program om jag vill, titta på film, jag kan knäppa kort med den och skicka korten till bloggen (det har jag gjort några gånger). Det är bara ett litet utbud över vad jag kan göra med min iPhone. . Och ja just det, jag glömde nästan bort det viktigaste- det går även att ringa på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog inte bara mormor som behövde en kort introduktion av telefonen även en äldre mor!

Frank och jag sa...

Bra det! KRAM