lördag, september 05, 2009

Några rader om en idol...

Den jag ska skriva om är förstås Mr. Boogieman Ove Törnqvist, som
pappa o jag var och lyssnade på tidigare i dag. Denna man, snart
fyllda 80 år, är ju helt otrolig. Alla borde se honom någon gång
under sin livstid- alla andra konserter jag varit på kommer nästan i
skymundan om man jämför med vad Ove T förmedlar. Mannen är ju grym,
jag är tokimponerad! Om man inte gillar hans musik så är bara
mellansnacket värt biljettpriset. Det var länge sedan jag skrattade
så mycket och så hjärtligt.

Synd att detta är hans avskedsturne, jag hade lätt gått på hans
konserter år efter år annars. Jag har stora funderingar på att gå
en gång till på denna och ta med mig Magnus eftersom detta är något
som ingen borde missa. Tack Ove, och dina otroliga musiker, ni var
grymma i kväll!!
(Skickat från min iPhone)

Inga kommentarer: