söndag, september 06, 2009

Festlig helg, eller hel månad för den delen

Jag sitter och slötittar på tv och ska snart gå och lägga mig. Jag avslutar kvällen med att skriva några rader om dagen.

Mamma och papap åkte hem igen efter lunch och lite shopping i Sickla. Jag fick bland annat nya jeans, tack snälla mamma. Jag tror aldrig att mamma och jag varit så snabba i ett köpcentrum någon gång. Vi hade till och med en kvart till godo innan vi skulle möta upp pappa. Vi vet båda att pappa verkligen ogillar att strosa i affärer och då blir det inte lika roligt att bara slö-gå i affärerna, de skulle dessutom åka de hela 48 milen hem igen så tiden var lite pressad. Vi hann i varje fall med att göra mig nöjd!

När mina kära föräldrar skulle åka blev det förstås både grin och skratt i hissen innan Frank o jag vinkade av dem. Frank o jag sysselsatte oss och skingrade tankarna genom att byta om och gå upp till fotbollsplanen för att lire lite boll i närmre tre timmar.

Det var väldigt mysigt att ha mamma och pappa här. Pappa och jag hade som sagt en jättebra eftermiddag på Owe Törnqvist medan mamma och Frank fick rå om varandra ordentligt under tiden.

Ännu en rolig helg har tagit slut. Det har varit fullt upp den senaste månaden. Första helgen i augusti var brorsan här, andra helgen fyllde jag år med surströmmingsskiva, tredje helgen Finlandsbåt, fjärde helgen tjejhelg och nu mamma och pappa. Vilken härlig och festlig månad augusti varit!

Inga kommentarer: