torsdag, september 24, 2009

Från skolan till nyfödd

Jag har de senaste veckorna jobbat i en vikariepool som hyr ut pedagoger till olika skolor. Jag har hittills varit på två olika skolor som båda har varit bra på olika sätt. Den ena var hjärtligare och den andra var mera ordning och reda. Om jag fick välja skulle jag ta den första.

Jag trivs med att bli uthyrd till olika skolor så här. Det ger mig en väldigt bra inblick i hur olika skolor arbetar och jag får chansen att förkovra mig i olika eventuella framtida arbetsplatser.

Många elever tycker att det är spännande att få en vikarie och jag känner mig alltid välkommen, hittills i varje fall.

I kväll ska vi hälsa på nytillskottet i släkten, Sara och Anders bebis. Det ska bli mysigt. Jag ska baka ihop något fikabröd och ta med. Den egna erfarenheten säger att man har annat att pyssla med än att fixa fika till alla besökare då man har en nyfödd.

Inga kommentarer: