torsdag, oktober 02, 2008

Trots och blöja- puts väck!

Frank har varit ganska så trotsig den senaste tiden. När vi var hemma i Stöde var det som värst och jag vet inte hur många gånger jag blev arg på honom på en dag. Jättetråkigt, jättejobbigt och inte alls roligt- varken för Frank eller mig. I vilket fall som helst så har det blivit mycket bättre nu. Visst kan han trotsa ibland nu också men inte alls på samma vis. Det är skönt att det värsta har gått över.

Frank är ju stora pojken nu (enligt honom själv). Han har inte blöja på dagarna längre och det går så himla bra. På en vecka nu har han inte kissat på sig en gång. I somras körde jag en drive för att få honom blöjfri men det lyckades inte. Jag gav upp efter att ha haft honom på toa och att han sedan kissat på sig ändå efter 5 minuter. Jag tänkte att han bara inte var redo.

En morgon ville han inte ha ngn blöja på sig till dagis. Ok, tänkte jag och hakade på. Den dagen gick det kanonbra för att nästa dag ha krävts tre ombyten på dagis. Den tredje dagen däremot fungerade allt som det skulle och sedan dess har det bara rullat på. I natt vakande han till och med halv tre och ville kissa! Blöjan har varit torr varenda morgon så snart tror jag att vi till och med kan ta bort den.

I dag ska faster Sara hämta Frank på dagis eftersom jag ska jobba kvällen och Magnus ska iväg på möte med styrelsen här i vårt kvarter. Det tyckte Frank skulle bli roligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå visst är det skönt när de äntligen blir blöjfria... nån olycka lite nu och då kan man ju hellre ta. Vi har ju bytt blöjor varje varje dag i över 4 år (eftersom de har avlöst varandra) så nu när Maja slutade med blöja för ett tag sen kändes det verkligen lyxigt... Nu är det bara nappen som ska kastas, men den är vi inte lika överens om att kasta.

Livet i byn sa...

Vad kul det var att prata med dig idag... Glöm ej att fråga Magnus när han skulle på kurs, för då kommer jag å Abbe... Ska bli kul!! Vad duktig Frank är som är blöjfri.
Kram.

Frank och jag sa...

Till Linda
Ja ska absolut kolla upp det där. Vad mysigt vi ska ha det då! Jag ska vara din "personal shopper" då vi går i butiker!

KRAM

Till Helene
Ja, det är så skönt och det gick ju så smärtfritt då han bara vill själv! Angående napparna så har jag lovat Frank att Pippa ska komma och hälsa på honom då han fyller år (jag ska klä ut mig). Då ska han ge alla sina nappar till henne i utbyte mot ett stort paket. Vi får se om det fungerar. Då kanske Pippi kan komma hem till er också?

/Kattis

Anonym sa...

Vilken kanonbra idé med att Pippi kommer och hälsar på... det får jag spåna på lite... När fyller lill-prinsen år då?