onsdag, oktober 15, 2008

Mindre tid då man jobbar

Jag har varit dålig på att skriva här de senaste dagarna, detta beror på att jag har vikarierat på Kumla skola samtidigt som jag försöker hinna med mina studier. Det är otroligt roligt att få känna på läraryrket igen. Jag lär mig av mina misstag varje dag ;)

I dag blev jag glatt överraskad då jag bestämde mig för att läsa och prata om Stig Dagermans novell "Att döda ett barn" i klass 6. Jag var osäker innan om det skulle fungera eller inte, om de kanske var för unga för denna novell, men jag fick ett otroligt fint gensvar- så det lever jag länge på nu och är glad över att jag vågade försöka. Har ni läst novellen? Om inte så gör det- den är grymt bra skriven alltså. Helt fenomenal! Sök på novellnamnet så hittar ni den säkert här i cyberspace HOHO

Frank o jag kommer hem på en snabbvisit den här helgen. Magnus ska iväg och jaga och jag blev inbjuden till Sundsvall för att vara hårmodell hos min frisör. Magnus ska bort och jag får en gratis klippning- självklart att jag kommer upp. Jag är dessutom väldigt nyfiken på att få se hur det blev i rummet hemma som mamma och pappa har tapetserat om. Frank o jag åker hem igen på söndag klockan 18, så det blir en väldigt kort visit men jag hoppas ändå på att hinna träffa en del nära o kära även fast jag vet att jag måste dra ner på förhoppningarna lite för att inte bli besviken.

KRAM

....och ja just det, måste ju skicka ett extra tack till er som skickat hälsningar/paket via post/ mail/ kommentarer till Franks födelsedag. Skönt att veta att ni skänkt en tanke till den nyblivne 3- åringen . Bilder kommer på torsdag- det lovar jag!

Inga kommentarer: