tisdag, oktober 07, 2008

Det gick bra hos tandläkaren

I dag har Frank varit till tandläkaren. Han skötte sig jättebra. Gapade då han skulle gapa och satt still då han skulle sitta still. efter tandläkarbesöket tog vi en promenad i det härliga vädret. Vi gick längst med kajen vid Danvikstull och tog båten över till Hammarby sjöstad. Där satte vi oss i solen på ett café och fikade kaffe och festis. På hemvägen gick vi in på en leksaksaffär vi aldrig besökt tidigare. Frank fick en drake. Hemvägen tog vi via bryggorna nere vid vattnet. Hela turen tog ca 2 timmar. När vi kom hem var Walter o Olivia ute o lekte så då blev det lek i en timme tillsammans med dem.

I morgon ska jag ut och vikariera på Kumla skola. Jag ska ha 3 lektioner. Svenska i klass 8, svenska i klass 6 och hör och häpna- Franska i klass 6! Det är bara en prova- på -franska och de har bara haft en lektion hittills. De får gå 5 lektioner i varje språk och känna på innan de bestämmer sig för vilket språk de ska läsa. I morgon tänkte jag berätta lite om min resa till Paris, då Magnus o jag förlovade oss samt gå igenom räknetalen och spela lite bingo på det. Tror jag blir en lagom nivå och förhoppningsvis tycker de att det är roligt och blir inspirerade.

I kväll blir det kanske ett träningspass på SATS för hela familjen och därefter hoppas jag att viljan att sy den där lila duken och kuddarna som jag köpt tyg till....

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vad kul!!!
Jag tror du kommer bli en superlärare....en sån som ungdomarna verkligen kommer att gilla. =D