onsdag, oktober 22, 2008

SVARTbäckens rödaste ros

Här är några bilder på min nya frisyr. Jag har bara tagit de med kameran på datorn så de blev väl inte så bra och gör inte frisyren rättvisa.

Längden på håret är kvar (även fast de säkert kapade 5-10 cm) Men luggen är ny, och färgen. Den mörka färgen skulle framhäva mina ögon- sa experten från Goldwell....


Vad de däremot har gjort är att håret är uppklippt i partier som alla är lika långa och som mäter ca 10 cm från hårbotten och ut. Luggen är tuperingsklippt och det gillade jag jättemycket, blev väldigt mjuk.


Därav blir det lite volym bak på huvudet också. Eftersom så mycket av håret är uppklippt-avklippt så är det långa håret väldigt tunt. Det är jag ovan med eftersom mitt håt i vanliga fall är väldigt tjockt.



Hur som haver så är jag nöjd med vad Stockholmaren från Goldwell bestämde att jag skulle ha för frisyr. De mörklila slingorna syns inte på bilderna men de är ganska så diskreta o syns inte heller vid en första anblick av håret utan skymtar förbi som en bonus om man tittar noga :)

Värre än så var det alltså inte men 4,5 timme tog det (men då var ju inte jag ensam hårmodell på stället)

KRAM o godnatt från Svartbäckens rödaste ros (som pappa så fint döpte om mig till efter frisyrombytet)

2 kommentarer: