tisdag, september 23, 2008

Utan blöja på dagis

Igår morse ville Frank inte ha någon blöja på sig då han skulle gå till dagis- det var Blixtenkalsonger som gällde. Jag hängde förstås på viljan att vara utan blöja och lät han gå iväg till dagis med bara kalsonger (och byxor på det förstås). Jag packade med extra kalsonger och extra byxor i överflöd om det skulle ske ngn olycka.

Gissa om det var en stolt pojke som kom springandes då jag hämtade honom klockan 15, i samma byxor som jag lämnade honom i dessutom?! Det hade gått så bra sa fröknarna, han hade kissat båda på pottan och på toaletten. Han hade dansat för fröken Dorothy och sjungit "Jag är en stor pojke, jag har ingen blöja! Den dagen var det en stolt mamma och en stolt pojke som gick från dagis!

I somras försökte jag vänja av Frank med blöjan men jag gav upp efter att det bara inte fungerade. Han kissade alltid då jag satte honom på toaletten men det kunde komma i byxan bara 5 minuter senare. Det blev så himla tjatigt att tag så jag tänkte att jag lägger ner det tills han är mogen. Det ska bli spännande att se hur det gått i dag på dagis!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är det med alla barn som ska ha blixten mc queen på allt, i fränsta har ungarna kallingar, tröjor, ryggsäckar, klistermärken och tillomed foppatoffelliknande blixten mc queen skor. :) Hoppas att allt är bra! Jag bevakar er på avstånd.. Kram Elin