fredag, september 05, 2008

Prins Albin och kung Frank

Nu har jag äntligen fått träffa lille Albin. En söt liten kille som flinade mot mig många gånger. Sex veckor har passerat sedan han föddes och jag längtat så efter att få träffa honom. Jag har bytt blöja, burit honom i babybjörn, matat med flaska, gosat, skjussat honom i vagnen, varit uppe mellan 24.00- 02.00 och sytat honom tillsammans med mamma Linda. Jag minns vilket jobb det är att ha en liten samtidigt som jag längtade efter att få ha en liten själv.... Jag frågade Linda om Frank och jag fick ta med Albin hem, men det fick vi inte. Frank frågade pappa om vi inte kunde "köpa en bebis" men pappa sa nej.

Det var roligt att se hur gullig Frank var mot Albin. Hur han smekte honom på huvudet och kinden då han var ledsen, och när Albin slutade grina så log Frank mot mig och sa med en mycket viktig röst "Nu blev det bättre". Frank hjälpte till med matningen, hämtade handdukar om det behövdes, bredde på lille Albin filtar så att han inte skulle frysa och var så snäll och gullig. Linda sa så fina ord, hon sa att hon hoppades att Albin skulle bli som Frank- det värmde i en moders hjärta!
frank
Just nu befinner vi oss i Falun i väntan på att pappa Magnus ska komma hit med lite älgkött som vi ska hjälpas åt att ta reda på. Frank var med redan förra året och hjälpte till med köttfärsmalningen- det återstår att se om han tycker att det är lika intressant i år.

Inga kommentarer: