fredag, september 26, 2008

Från Tärnsjö till svampskogen

Jag var en sväng till Tärnsjö för dryga två veckor sedan. Då fick jag äntligen träffa den här lille sötnosen. Lindas lille sockerkringla Albin:



Jag styrde upp en liten mysig middag. Jag vet vad småbarnsföräldrar behöver mest och det är ompyssling:



Sen så var Frank o jag i Stöde över en vecka också. Då hann vi med att:

Gå på barnridning på församlingshemmet i Stöde:



Hjälpa mormor att baka i vår bagarstuga:







Vara i skogen och plocka båda lingon och kantareller samt hjälpa morfar led lite grejer:

Stugan:


Frank o kusin Vilgot hjälper morfar/farfar att kontrollera att den nya "röken" fungerar:


Franks favorit morbror Micke hjälper också morfar:


Frank är redo att plocka lite svamp i sin lilla korg....


... så här ser den gula godingen ut Frank:


...och visst hittade vi den:


...och sedan stekte vi en del direkt över den öppna elden:


Det var en rolig vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmmmm....vilka härliga bilder =)
Jag tycker det är skönt nu med den friska luften och alla vackra färger....
Ha det gott // H