fredag, september 19, 2008

Lite fredagsmys och lite tid över

Jag vet att jag utlovat bilder, och jag vet att jag varit dålig på att blogga de sista veckorna, men det har varit så mycket sedan Frank o jag kom hem från Stöde. Det har varit lite skola, lite jobb, lite stök i lägenheten, lite slappning, lite bakning, lite gosning, lite allt möjligt och då har den där extra tiden för att sätta sig ner och skriva inte funnit.

I kväll är det i varje fall fredag och vi har haft lite familjemys här hemma. Frank, Inka o jag har varit på skogspromenad och plockat lite höstlöv, vi har bakat focaccia, dansat i vardagsrummet, och avslutat kvällen med att hela familjen tog på sig "pyjamas" och kröp ner i soffan och tittade på en ny film som vi köpt till Frank men gömt/glömt bort i ett skåp.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hösten smyger sig på,åså brukar man ha fullt upp med mycket av allt, då gäller det att veta hur man skall göra för att bära sig åt.... Det säjs att när man blir pensionär så får man mycket att stöka med.Tur att barnbarnen börjar bli stora, då kan man ropa på hjälp, om dagarna inte räcker till.Den här veckan har gått fort,onsdag kväll kommer Sett Holmström från Falun på besök, han har ofta med sig min favorit korv hästkorv från Gustafs i Dalarna gott gott tack tack.I dag har vi invigt en rök, som jag har bygd vid stugan Gäddtjärn. första provet blev 15 st abborar smakade bra men för lite salt.Mikael och Jenny är i Stockholm i helgen, så Vilgot är hos oss,så då har man haft hjälp den här helgen.Förra helgen hade man hjälp av en som heter Frank,inga problem att bli pensionär,härligt med barnbarn.Binge

Frank och jag sa...

Till mästermorfarn!
Ja det är en del att stå i dä man är morfar/ farfar också. Tänk vad tråkigt o trist det skulle vara att bli pensionär utan en massa härliga barn o barnbarn!

Röken vill vi pröva när vi kommer nästa gång- men då med mera salt förstås!

Vi ses snart
KRAM