måndag, september 15, 2008

Ngt man stoppar brösten i

Bilder och text kommer snart för de två veckor som Frank och jag varit på resande fot. I väntan på det bjuder jag här på en liten Frank fundering:

Jag duschade och Frank badade idag innan det var dags att gå till dagis. Frank ville bade en stund extra så jag klädde på mig inne på badrummet och förklarade mycket pedagogiskt vad varje grej jag tog på mig kallas. Efter trosor och byxor vad det dags för BHn
- Vet du vad det här heter Frank sa jag och höll upp BHn? Frank svarar inte så jag säger att det är en BH, varpå Frank svarar:
-... som man stoppar brösten i, så att man inte klämmer sig!

****

Ja det är kanske så det fungerar, för visst är klämrisken större sedan man fick barn?

Jag skulle kunna tänka mig förklaringen i det där gamla tv-programmet med Kjell Lönnå, hette det "Lekande lätt"? En ganska så klurig förklaring på ordet BH: "Något man har på sig så att man inte klämmer sig" Tror ni ngt hade tagit det på 10 poäng?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha...underbart! =)
När Tuva var mindre kallade hon den för "Bå He"....