lördag, september 27, 2008

En myrdrottnings tankar

Pojkarna har åkt på Debaser Slussen efter en trevlig middag här hemma. Håkan var nöjd efter en tid på under 3 timmar och Peter var nöjd efter målgång och en viss tipsvinst. Trevliga pojkar som åt som aldrig förr. Själv så sitter jag hemma i min stack precis som myrdrottningarna medan alla myrpojkar är ute o roar sig, förr var jag med pojkarna jämt- tillsammans med min kusin Anders. Vi hade så roligt tillsammans. Han var på mina tjejfester och jag hängde på honom på allt annat. Vi hade planer på att flytta till Italien o öppna en restaurang där, minns du det Anders. Eller som när jag hade flyttat till min etta på Storgatan o du skulle sova hos mig. Jag var mörkrädd o stoppade ner min största kniv i handväskan då jag skulle möta dig. Kniven har jag kvar men tyvärr Anders så ses vi inte så ofta nu för tiden!

Tack Helen o Helena för er kommentar. Det är alltid lika roligt att få äran att inhysa era män en natt. Nästa år tycker jag att ni kan följa med också så kan vi tjejer först hitta på ngt och sedan hänga med dem ut. Som de varit de senaste åren har jag fått tagit hand om disken medan de är ute o roar sig, så även detta år *suck* de har tydligen anmält sig till Sthlm Maraton o pratar om att ta med sig familjen (med som då inte inkluderar barnen enligt Håkan... ) Lika bra det kanske, om vi ska få ngn lugn och ro. Peter lekte så gulligt med Frank o hans djur och Håkan berättade för Frank om sin dotter som hette Tuva och som tydligen ofta poängterade att man inte skulle pussas så ofta?!

Appropå bloggar så var jag genom en länk in på din blogg Helen för länge sedan och hade i mitt minne att din man inte gillar skaldjur, det var vad jag minns på ngt konstigt sätt, annars hade vi tänkt göra en pastasås med räkor i kväll. Minns jag rätt?

Hoppas att mammorna haft en trevlig kväll på Alnön.

SES!

Madelene: Gammeldags höstmarknad, det lät mysigt. Jag antar att ni är friska o krya nu så att vi ses i morgon? HOPPAS!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med skaldjur och Pether stämde inte riktigt... han äter skaldjur men däremot är jag ganska dålig på det... har precis lärt mig äta kräftor, men sen är det lite tungt med resten av skaldjursregistret... Hoppas killarna inte lämnar allt för mycket jobb till dig. Lämna disken till dig?? Både jag och Helena blev lite irro. Om du har stått och lagat mat så kunde väl dom ha diskat... Men visst kommer vi ner till Sthlm marathon (utan mini-muffinsarna), då blir det partaj och shopping - ja åsså var det visst nån som skulle springa nån sväng också!Tack för att du tar hand om våra favoriter - enligt SMS så var pastan med tomatsåsen underbar!

Livet i byn sa...

Hej, ja han bara väver och växer, tiden går så fort, kan inte fatta att han är två månader.. Idag ska vi ut och gå, det är super härligt höstväder, tänk om du bodde här då kunde jag tagit en promenad till dig och du skulle bjuda på nått gott :) massa kramar från oss

Anonym sa...

Hahaha...ja, när man pussar för mycket på Tuva så säger hon ibland "Sluta upp med det där pussandet!!".
Det kan kanske bli lite för mycket av det goda ibland men det är ju så svårt att låta bli...eller hur?!
Ja, nu är mannen hemma iaf och han och Tuva tar ett kvällsbad.
Klart som tusan att vi ska hänga på nästa år...och då skall det passas upp på damerna minsann ;)
Kram så länge.
// H