lördag, september 27, 2008

Pengarna hamnade i sopnedkastet

Dagen började klockan 0700 då Frank vakande (för tidigt tyckte både Magnus o jag). Som den snälla flickvän man är klev jag upp och redan 07.30 var Frank, jag o Inka ute på en morognpromenad. Vi plockade löv och nyponkvistar som vi nu har arrangerat på ett fat ute på uteplatsen. Höstigt o vackert.

Två timmar senare befann sig hela familjen på SATS för lite lördagsträning. Frank i lekrummet och Magnus och jag på roddmaskinerna. Hej och hå!

Hemma igen så var Frank o jag på uteplatsen en stund och städade lite. Kastade bort vissna tomatplantor och sorterade lite leksaker, medan Magnus fixade lite lunch. Frank gick över med en inbjudan till Patrik om att komma över o göra oss sällskap till maten.

Nu sover Frank, jag har duschat och gjort mig fin (?). Magnus och Patrik är på shoppingtur i Sickla köpkvarter. I kväll kommer traditionsenligt Håkan med kompis efter avverkat Lidingölopp. Jag tror att det är tredje året nu som vi har äran att ta emot de trötta löparna men som efter en dusch och lite mat (läs VIN) brukar pigga på sig. Ett år råkade jag slänga Håkans Ica-kasse med svettiga träningskläder o pengar i sopnedkastet i tron om att det var ruttna hushållssopor (kändes som så på lukten i varje fall...). Detta kan nog undvikas i år eftersom vi numera bara har soptunnor. Roligt ska det bli att få inhysa dem i varje fall.

Må så gott o trevlig lördag på er alla.
Vad gör ni en blåsig helg som denna?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vi hade sovmorgon :-) till sju i morse! Var på skansen vid halvelva där det är gammaldags höstmarknad den här helgen, jättemysigt!! /Madelene

Livet i byn sa...

Vi har träffat Anders och Maria över en lunch i Uppsala, väldigt mysigt var det. Hoppas att ni får en trevlig kväll, saknar dig, kram Linda

Anonym sa...

Jag (Helene) och Helena sitter här hemma och har tjejkväll med alla barnen och saknar inte våra killar alls. Tack för att ni tar hand om dom och ger dem mat och husrum... Fin blogg du har... Helena har visat mig adressen och här kommer jag nog att titta in fler gånger. Hoppas pojkarna uppför sig. Kram