torsdag, juni 26, 2008

Torsdagens snabba resume

Det är lite tristare att blogga nu när jag inte har några bilder att lägga ut. Till helgen ska jag ta några med mammas kamera och lägga in så blir det lite livat här på sidan i varje fall :)

Har i dag jobbat efter två dagar ledigt. Dessa två dagar spenderade jag först i Tärnsjö med Linda. Dit åkte jag efter att ha lämnat Frank på dagis vid 10-tiden. Vid 12 kom jag fram till Tärsjö och där hade Lindat dukat upp med pastasallad och härlig sommarbakelse a la Linda som vi avnjöt i solen på baksidan av huset. Resten av dagen pratade vi mest och jag pluggade lite. På kvällen tog vi bilen in till Sala och utvärdshuset Mats Ols (Ja, jag vet typ Sveriges töntigaste namn på en restaurang) Men det var ett mysigt ställe alldeles vid vattnet, tyvärr blåste det så mkt så att vi inte kunde sitta ute på den mysiga uteserveringen men vi avnjöt varsin god Mats Ols-burgare på den inglasade verandan.

På onsdagen var jag tvungen att lämna Tärnsjö och Linda alldeles för snart eftersom jag klockan 10.15 hade föresläning på den sommarkurs jag läser inne i Uppsala. Jag hade gärna stannat kvar en natt till men samvetet manade på mig att åka. Förhoppningsvis hinner vi träffas (jag och Linda mage) en gång till innen bebisen där inne vill ut- och då kommer vi förstås att träffas igen.

Idag har jag jobbat och nu ska jag hämta Frank på dagis. Jag ska försöka få hem honom snabbt, vilket kan vara ett problem med en nyfiken- jag- vill- pröva- allt- tvååring. Jag har inte hunnit packa ngt ännu och 17.00 går tåget hem till byn.

KRAM och kanske att vi ses snart....

Inga kommentarer: