måndag, juni 23, 2008

en resumé av vårt midsommarfirande

Nu är biljetterna bokad hem så kärs läkt och vänner i Stöde, nu kommer Frank o jag! Jag hoppasatt vi hinner träffa er alla. Jag har inte varit hemma på ett halvår- så länge har jag aldrig varit borta från Stöde förut. Tyvärr så har väl syrenerna blommat ut?

För att berätta lite kort om helgens händelser Midsommarafton jobbade jag till två- därefter var det bara hem och hämta familjen för att fara till Nyckelviken på midsommarfirande. Där var vi inte ensamma om jag säger så (är man aldrig i Stockholm..) Där var det traditionellt midsommarfirande med en gammeldags toutch. Flera gammeldagsa karuseller, jättefina, men som Frank inte ville åka. Han kanske inte såg charmen med dem utan bara att de såg väldigt slitna och rangliga ut :) Frank red på en ponny för ndra gången i sitt liv och tyckte att det var lika superroligt nu som första gången. Han satt som en världsvan jocky med ryggen rak och lagom avslappnade armar.

Hem i förbereda midsommarmiddagen som var i det mesta förberedd sedan kvällen innan och under tidigare delan av dagen. Vid 18 kom Adde med nya tjejen. Vi satt ute och åt på vår lövade uteplats och det var mysigt.

På midsommardagen jobbade jag 14-21.30 och när jag kom hem så hade Jonny och Disa (och Eino i magen) anlänt. Gissa om det var roligt att träffa dem!! Det var så länge sedan sist och de är så mysiga att ha och göra med. Frank fick snabbt en favorit i Jonny. I söndags jobbade jag till 14 sedan for vi alla in till Gröna Lund för lite karusellåkning och för middag på Blå Porten. Jag tror att Jonny O Disa blev lika förtjusta i det stället som vi är. I dag gick de på stan. jag och Magnus jobbade och hann tyävrr inte säga hej då till dem innen de for men de var så snälla och lämnade en liten fruktkorg med fin choklad och frukt till oss. De är verkligen supersnälla människor båda två. Nu längtar Magnus o jag efter att hälsa på dem på Alnön, snart snart!!!

Kram till alla, vi ses snart!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul att ni kommer hem, hoppas vi hinner ses i helgen! Du får ta en titt över till vårt hus så du kan jämföra sedan när det förhoppningsvis är mer beboeligt! Kram kram

Smurfan sa...

Hej! Kul att Frank gillar att rida. Hoppas det håller i sig så att Anders och jag kan ta med honom på en ridtur när han blir äldre. Ha det så trevligt i Sundsvall. Anders och jag ska flytta hela helgen. Kramar till hela familjen.

Anonym sa...

Det var så roligt att du kom och hälsade på mig, jag blev så glad!!! Hoppas att resan hem idag går bra, masa kramar Linda

Anonym sa...

Hej du stumpan!
Vad är det jag läser... ska ni hem i helgen??? Jag och Patrik som hoppades på att få va med er lite! Men men... det får kanske bli en annan gång!
Kram kram!
Reba.