onsdag, juni 04, 2008

Det händer saker...

I dag har jag varit på uppföljningssamtal på dagis. Fröken Ingegerd tyckte att Frank hade funnit sig till rätta i gruppen, att han var en social och glad liten pojke som uttryckte sig bra verbalt och tog kontakt med båda vuxna o barn. En och annan knuff kunde han visst också utdela i vissa situationer- det visste jag redan men tycker att det har blivit mkt bättre. Tydligen är det en liten kille som heter Alexander som Frank brukar ha sina duster med. Annars så sa hon att Frank och en kille i hans ålder vid namn Walter hade börjat ty sig till varandra och lekt. Det blev jag glad över att höra. Walter o hans familj bor i ett av husen här i Finnboda och hans mamma är den mamma som jag har pratat mest med.

Det händer inte bara saker på dagis utan utanför våra fönster också. Jag vaknar numera till att det står x-antal byggarbetare precis utanför våra fönster som jobbar med utemiljön. De lägger plattor, asfalterar, sätter buskar och så småningom gräs. Det är en rätt så trevlig syn (att det blir fint utanför alltså......;)

Byggjobbare?



Gårdagskvällen spenderade Frank och jag i Hässelby hos kompisen Wilma och hennes familj. De har köpt ett hus där och fick nycklarna i förrgår så Frank och jag var inte sena med att ringa upp och höra om vi inte kunde få komma på inspektion. Huset låg i ett jättemysigt område, det behöver visserligen renoveras en del men tomten var helt underbar. Stor gräsmatta, många fruktträd och bärbuskar, tät häck och bara helt mysig. Frank, Wilma och Moa badade och sedan sprang de nakna och lekte på gräsmattan- så härligt för dem! Frank gav Wimla en superstor kram det första han gjorde- det märks att han gillar henne, och Moa också för den delen. Vi bev bjudna på grillad korv- Wimlas pappa Magnus förde befälet över den platsgjutna grillen som Italienaren innan byggt och som han var så stolt över, men vi konstaterade alla tre att det kanske inte var så mkt att vara stolt över :)

Frank somnade i bilen på väg tillbaka till Finnboda så jag la bara ner honom i sin säng så fick han sova vidare. Ja jag vet, utan tandborstning, tvättning o pyjamas, hemska mamma tänker ni kanske men ibland är det bara så skönt att slippa uscha. Jag gick och satte mig på uteplatsen och läste en tidning istället och bara njöt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, ja gud en sådan hemsk moder....Frank kommer förmodligen även i vuxen ålder minnas denna traumatiska kväll och tänka : "Varför Mamma?? Varför???"

Hahahahaha............
Kram på dig och trevlig helg // Helena

Frank och jag sa...

Till Helena:
Trevlig helg till dig också. Antar att ni ska på sektfest på fredag? Ha det så roligt där i så fall!

Kram tillbaka
/Kattis