torsdag, juni 19, 2008

det var bara att fortsätta torka skit....

I dag har man gjort rätt för lönen i varje fall. När jag kom till jobbet 08.00 i morse så visade det sig att vi var två man kort och ingen fanns att ringa in. Det blev till att hålla ett rejält högt tempo hela dagen. När klockan började närma sig fyra kändes det att man varit få personal. Jag kom inte ifrån förrän några minuter efter fyra och sprang som en galning till Franks dagis. Där satt min lilla prins i godan ro och lekte i sandlådan Han sken förstås upp som en sol då jag kom!

När jag kom hem och öppnade dörren möttes jag av en stark bajsdoft. Inka hade bajsat inne på två ställen- som om jag inte haft nog att göra på jobbet :) Det var bara till att snöra på sig plasthandskarna och fortsätta i samma anda.

Frank och jag tog med Inka på en långpromenad så att hon skulle få göra ifrån sig ordentligt och samtidigt fortsatte vår jakt på prästkragar till midsommarbuketten- utan lycka. Finns det inga prästkragar i Stockholm frågar jag mig? Hemma i Stöde brukar det växa fullt i dikeskanten utanför huset och jag kan lätt plocka ihop vackra misommarbuketter med prästkragar och rödklöver och vill så klat även göra det här, men jag verkar gå bet på det.

Ikväll ska vi smyga oss ut och sno åt oss en eller två små björkar att löva uteplasten med. Ett tag trodde jag att björkarna lämnat Stockholmsområdet tillsammans med alla prästkragar men i dag fick jag syn på två ställen där det framtida brottet kommer att kunna ske *skratt*

PS Har inte skrivit ngt om gårdagens match mot Ryssland, men det beror nog på att jag har förträngt det DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mikael och jag har hämtat 8 st björkar,så nu har vi"BRASKAT" som vi säger, på altan å bron.Alva och Vilgot kom med fina midsommar blommor till farmor å farfar i dag.I morron blir det fyrhjulssafari, fika paus med varma mackor, medeltidsmarknad i Kälen ,sedan midsommar firande med kompisar i stugan.Nästa helg har mormor lovat att göra jordgubbstårta när Frank kommer.Glad midsommar önskar Binge

Anonym sa...

Hej hej, ville bara önska en glad midsommar...
Här regnar det just nu.. =(
Om det spricker upp åker vi upp på Norra Berget och dansar lite runt stången och sen blir det grillning här hemma hos oss.
Kram på er. H

kolhydraten sa...

hej!

jag ska skärpa mig att läsa bloggen.
Puss och kram från
Fam carlsson