torsdag, juni 05, 2008

För att bada måste man till Kreta

Frank blev ivrig imorse då jag berättade för honom att vi skulle åka och bada i en stor pool. Inte undra på det för när vi satt i bilen på väg till badet sa han: "Nu ska vi till Kreta och bada". Åh, det var så gulligt och jag förstår precis hur hans tankar gått! "Nej, vi ska inte till Kreta sa jag, vi ska till en annan stor pool"

Det där gratisbadet var skabbigt och barnpoolen var inte fylld med vatten så vi for till Erikdalsbadet istället. Där har de en stor pool och tre mindre. Frank badade i lilla plaskdammen o njöt. När han sedan fick följa med mig till stora polen med armringar och badring så ville han aldrig kliva upp. "JAG SIMMAR MAMMA; JAG SIMMAR MAMMA" ropade han men stor entusiasm. Vi prövad alla poler och hittade till slut en pool med 0.8m djup där Frank kunde bada själv med simringarna, simma som han ville medan jag kunde sitta på kanten.

I morgon åker vi till Falun, då ska vi bada mera mera mera!

Trevlig helg och nationaldag till alla! Vad har förresten mina kära bloggläsare för planer att fira Sverige eller att avjnuta helgen på? Skriv gärna o berätta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

I kväll har vi grillat för första gången i år.Mikael med fam.Göran med fru Lena var bjudna, till alltan dukningen, denna varma fina försommar kväll när det doftar syren mm.Nationaldagen hissar jag flaggan kl 8. Vi är några som skall åka fyrhjulingar på förmiddagen.sedan äter vi middag på Sveriges mittpunkt Flataklocken.Du gamla du fria du fjällhöga nord... Sverige sverige flaggan i topp.Binge

Anonym sa...

Vi firar med att inviga den invändigt målade lekstugan med trasmatta och möbler. Jag tror dockan och nallarna får lunch där! Blommor står på lekstugeverandan, en sort som inte får torka ut (!) eftersom de lär få rätt mycket vatten :-) Malin med familj kommer hit på eftermiddagen för att beundra lillprinsen, och på kvällen ska vi förstås grilla svenskt kött från en gård nära oss! Ha det gott, Kramis! Madelene

Anonym sa...

Hej Jag åker till Trondheim med hunden (Allis) Bulldoggen, på utställning. På nationaldagen. Härligt ute vid havet.
Träffa likasinnade.Tack för receptet på Silviakakan, jättegod, populär både hemma och på jobbet.
Ha en skön sommar, vi kanske syns i fjeta. Mvh Gudrun